Bestiariusz keroarski i nie tylko

Keroar

Fauna występująca na Keroarze, podzielona na sektory.

Kelerath


Na Kelerath Vellańczykom udało się odtworzyć większość zwierząt i roślin, żyjących przed apokalipsą, dlatego spotkasz tu większość "normalnych" zwierząt, takich jak psy, konie, koty, ryby, jaszczurki i węże, ptaki wszelkiego rodzaju... Wszystko, co niemagiczne.


Greal



Spotkasz tu byty podobne do tych na Kelerath, z tym że więcej będzie zwierząt i roślin wodnych i nadwodnych, czyli nie będzie tu już psów, koni, kotów... Ani drzew iglastych.
To też tu po raz pierwszy występują toruki. 


Mountue


Tylko i wyłącznie fauna górska, czyli pantery śnieżne, kozicopodobne ssaki (od Mountue zaczyna się zanikanie "normalnych" zwierząt, więc nie są to prawdziwe kozice). Występują tu też trolle skalne i lodowe. Toruki tu nie występują, chyba że odmiana zimnokrwista.


Vigra


Tu już w ogóle nie spotkasz zwierząt określanych mianem "normalnych". Aż roi się od feniksów, toruków, elfów, gryfów... Występują tu byty tylko i wyłącznie określane mianem "magicznych".


Nuad


Fauna typowo pustynna, czyli przede wszystkim uboga, również roślinność. Najpospolitszymi i najbardziej liczebnymi zwierzętami są tam toruki, bardzo popularne jako zwierzęta juczne i wierzchowe.



Vellatix


Jedyne żywe byty (oprócz Vellańczyków) są zamknięte w laboratoriach, przeznaczone do eksperymentów.



Ogólny spis fauny

Toruk

Gadopodobne zwierzę, poruszające się na czterech łapach, pokryte chropowatą łuską, pozbawione jakichkolwiek ozdobników typu rogi, kolce czy fryzy. Rozpowszechnione po prawie wszystkich sektorach, podzielone przez to na odmiany. Jest on wszystkożerny i pokojowo nastawiony do innych istot i zwierząt, toteż łatwo go udomowić i oswoić.
Odmiana zimnokrwista - przeznaczona na górskie odstępy Mountue, cechuje się większą masą ciała i wytrzymałością oraz odpornością na zimno.
Odmiana morska - występuje tylko w wodach; tylne łapy przekształcone w płetwę, umożliwiającą mu pływanie, posiada też system płucno-oskrzelowy (może oddychać i pod wodą, i na powierzchni)
Z Torukami się nie walczy.




Troll

Wielkie i dość brutalne wszystkożerne stworzenia. Po latach życia w pobliżu siedzib innych istot i pewnego rodzaju koegzystencji trudno bezwarunkowo uznać je za potwory. Jest to rasa inteligentna (choć lepiej nie liczyć na jej wysoki poziom), z którą można nawiązać dialog. Znają się na gotowaniu i rzemiośle, przede wszystkim na konstrukcjach drewnianych i kamiennych – powstał nawet stereotyp trolla mieszkającego pod mostem i pobierającego opłaty za jego przekroczenie. Nie można jednak zapominać, że to przede wszystkim wielkie, niezbyt rozgarnięte brutale. Dobierają się w pary na wzór małżeństw, a ich życie rodzinne nieraz przypomina zwykłe, wraz ze wszystkimi jego blaskami i cieniami.
Siła: 9
Szybkość:2
Inteligencja:3
Wytrzymałość:8
Zręczność:5
Obrona:8
Moc: 4
Szczęście: 4

Feniks

Mityczny ptak, uznawany za symbol Słońca oraz wiecznego odradzania się życia. Jego ubarwienie jest purpurowe ze złotą głową oraz niebiesko-różowym ogonem. Na głowie dodatkowo posiada grzebień z piór. Żyć ma 540 lat, potem zaś buduje gniazdo z wonności i przypraw, w którym ginie.Z kości i szpiku odradza się najpierw w czerwia, który przemienia się w pisklę i ostatecznie w nowego ptaka Feniksa.

Siła: 6
Szybkość: 9
Inteligencja: 8
Wytrzymałość: 4
Zręczność: 7
Obrona: 7
Moc: 9
Szczęście: 6


Gryf 

Niegdyś mieszkający wyłącznie w wysokich górach i żywiący się świstakami czy kozicami - pojawia się dziś także w pobliżu osad, gdzie czeka łatwy łup w postaci np. bydła. Rozmnaża się jak ptaki - składa jaja. Szczególnie złą sławą cieszą się archegryfy i gryfy królewskie. Występują głównie w Mountue.

Siła: 10
Szybkość: 8
Inteligencja: 5
Wytrzymałość: 6
Zręczność: 6
Obrona: 5
Moc: 2
Szczęście: 2




Elf



Z początku elfy były pomniejszymi bożkami natury i płodności, później były przedstawiane jako chochliki lub duszki leśne bądź wodne. W folklorze przedstawiane są jako małe, wyglądające młodzieńczo ludziki wielkiej piękności, żyjące w lasach, źródłach, studniach, a nawet pod ziemią. Wierzono, że są długowieczne, jeśli nie nieśmiertelne i posiadają różnorakie magiczne moce.
Siła: 6
Szybkość: 8
Inteligencja: 8 
Wytrzymałość: 7
Zręczność: 7 
Obrona: 6
Moc: 5
Szczęście: 1


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy