Keroar a Vellatix. Geografia




Keroar

Dzieli się on na pięć głównych sektorów.

Kelerath, Greal, Mountue, Vigra i Nuad.



Kelerath (nazwa nieodmienna) cechuje się klimatem umiarkowanym ciepłym; flora jest tam w głównej mierze mieszana, tj. i liściasta, i iglasta, natomiast fauna jest różnorodna po każdym względem, niemniej jednak nie występują tam gatunki pustynne, górskie i fantastyczne. Kulrura i styl życia jest ustalany jako "współczesny", tj. nie ma tam ani krzty magii, poza magią zawartą w istotach tam mieszkających, a są to trzy gatunki, oprócz magicznych drakonidów; aczkolwiek wróżek też jest mało, a ich magia osłabiona. Nazwy tam występujące oraz kultura i styl życia kojarzone są ze stylem "współczesnym" i "powszechnym".

Greal (nazwa odmienna, tj. z Grealu, do Grealu itp.) to kraina środziemnomorska, obfitująca w duże zasoby wodne w postaci jezior, mórz i rzek. Spotkać tam można głównie florę liściastą, uznawaną często za egzotyczną; fauna jest przeważnie wodna i nadwodna. Kulturę grealską określa się jako "orientalną", idącą w klimaty dawnej, ziemskiej Japonii czy Chin. Spotkać tam można tylko wróżki i wilkołaki, jako jedyne przystosowane do klimatu grealskiego. Nazwy tam występujące oraz kultura i styl życia kojarzone są ze stylem "japońskim" i orientalnym.

Mountue (czyt. Monti; nazwa nieodmienna) to z kolei sektor o surowych, górskich warunkach. Mówi się, że panuje tam wieczna zima, aczkolwiek nie jest to prawdą; faktem jest natomiast to, że trwa ona prawie cały rok. Występuje tam tylko i wyłącznie fauna i flora górska, a spotkać tam można jedynie najsilniejszych przedstawicieli wampirów, wilkołaków i niekiedy drakonidów. Sektor ten specjalizuje się w kulturze militarnej, taki też panuje tam styl. Nazwy tam występujące oraz kultura i styl życia kojarzone są ze stylem surowym, twardym i militarnym.

Vigra (nazwa odmienna, tj. z Vigry, o Vigrze itp.) to kraina zwana często rajem, w rzeczywistości jednak to zwykłe umiarkowane tropiki, wśród których wznoszą się piękne, majestatyczne zamki; w istocie, panuje tam kultura określana mianem "fantasy" i "średniowieczem". Występują tam wszelkie fantastyczne stwory, których nie spotka się nigdzie indziej. Istoty zamieszkujące ten sektor to tylko i wyłącznie istoty bardzo magiczne, czyli wróżki i drakonidy. Nazwy tam występujące oraz kultura i styl życia kojarzone są ze stylem "fantastycznym" lub "steampunk"

Nuad (nazwa odmienna, tj. z Nuadu, o Nuadzie) jest ostatnim sektorem o charakterze pustynnym; i pod względem klimatu i biosfery, jak i pod względem kultury. Pokryty jest on piaszczystymi, bezkresnymi pustkowiami, na których trudno przetrwać, dlatego fauna i flora tam występująca jest tylko i wyłącznie pustynna. Gościnny jest tylko dla drakonidów i wilkołaków. Nazwy tam występujące oraz kultura i styl życia kojarzone są ze stylem "pustynnym", wywodzącym się z "Arabii" lub "Egiptu".

Wszystkie sektory tworzą okrąg i są połączone nowoczesnymi tunelami, jednak tak zrobionymi przez Vellańczyków, że wyglądają jak dalsza część świata/sektora, która prowadzi do innej krainy.

Vellatix
Cała planeta to nic innego, jak kontynenty usłane wielkimi, nowoczesnymi miastami i wieżowcami. Styl tam panujący określa się jako "futurystyczny" lub "maszynowy". Nazwy tam występujące oraz kultura i styl życia kojarzone są ze stylami powyższymi. Świat ten nie ma określonych warunków klimatycznych, ponieważ technologia wyparła wszelkie zjawiska fizyczne oraz pogodowe.

A tak klimatycznie... Teleportery, dotykowe ekrany unoszące się w powietrzu, hologramy, sztuczna inteligencja czy maszyny sterowane myślami? Jak najbardziej! Dozwolone są wszelkie fikcje dot. technologii, robotyki, elektryki itp., pod warunkiem, że nie jest to coś ABSOLUTNIE niemożliwego czy wszechpotężnego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy